duminică, 22 mai 2016

Mâine

Oamenii fac orice ca să fie siguri de ziua de mâine, să fie siguri c-o trăiesc, că există, că mâine vor fi.

Și pentru asta se leagă de viață cum pot. Fac compromisuri și suportă dictaturi. Dictatura partenerului, dictatura șefului, dictatura statului, la o adică. Preferă să nu simtă nimic, să fie morți pe dinăuntru, uneori o viață întreagă, dar să fie siguri că mâine vor mai exista în siguranță. 

Și adună pământuri, case, aur, tablouri, cărți, chiar și pe oamenii de lângă ei îi cumpără, doar ca să se asigure că mai au o zi, un an, o sută. Și cu cât avuțiile le sunt mai durabile în timp, cu atât speră și ei că vor avea mai multe zile de mâine. Nu de trăit, că viața adunată din averi nu e viață, e doar de existat. Pentru ei însă numai asta contează, banul e pe primul loc, iubirea nu face nici cât o ceapă degerată. Și trec prin viață așa, amorțiți pe dinăuntru, dar în siguranță.

Sunt și alții care preferă  să adune amintiri și emoții și bucurii. Și iubire, cât mai multă iubire. Doar că viața asta a amintirilor frumoase e legată de noroc, de șansă, de soartă și e mult, mult mai riscantă. Nu știi niciodată dacă există și-un mâine. Rari sunt cei care au curajul să trăiască așa. 

Eu am puține amintiri, neprețuite, i-adevărat, dar ani întregi mi i-am șters din memorie și suflet, am fost nevoită s-o fac, altfel n-aș fi putut supraviețui. Nici bogății nu am, nu mai posed nimic, absolut nimic, așa că nimic nu mă leagă de viitor, nimic nu am să dureze în timp mai mult decât iubirea și amintirile mele. Sunt ca o frunză în vânt.

Unii au totul, alții n-au nimic. Oare pentru mine există un mâine?

2 comentarii:

  1. Ai 2 puiuti ai tai carora sa le dai dragostea ta si pe care sa ii inveti sa iubesca curat si sincer. Ei sunt bogatia ta adevarata, toate celelalte sunt desertaciuni - comoditati si atit - daca le ai este foarte bine daca nu le ai dar in schimb ai dragostea ai totul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta cam asa e, pentru unii bogatia inseamna totul, pentru mine nu inseamna nimic fara dragoste. Multumesc pentru mesaj!

      Ștergere