joi, 16 iunie 2016

Bărbații le iubesc cu adevărat doar pe cele care le pot ține hangul. Pe celelalte le disprețuiesc

Immature love says: 'I love you because I need you.' Mature love says 'I need you because I love you.” Erich Fromm


 Mi-a căzut de curând în mână o carte de psihologie* din care am aflat că oamenii au angoase,  temeri, care le influențează comportamentul și deciziile și îi împiedică să aibă o viață normală. Unii suferă de angoasa de a deveni tu însuți, angoasa devenirii de sine, de individualizare. Ei nu vor să-și piardă apartenența la o comunitate, fiindu-le teamă de diferențele care-i pot face să se izoleze sau să fie respinși de ceilalți și să rămână singuri. Putem spune că persoanele respective suferă de angoasa de singurătate.


Chiar înainte de a citi cartea intuiam că, din multe puncte de vedere, mă încadrez printre personalitățile cu trăsături depresive. Singura noutate pe care am aflat-o din lectura mea e că teama de a nu rămâne singură, fără un partener, este și o expresie a incapacității mele de a mă maturiza, de a deveni eu însămi, în timp ce eu o puneam numai pe seama lipsei de afecțiune din copilărie.

Se pare că depresivii ăștia, ca mine, se caracterizează printr-o nevoie absolută de a iubi și a fi iubiți. Au tendința de a deveni dependenți de partener, pe care-l supraevaluează, îl pun pe un piedestal, căruia i se dedică și fără de care ajung să considere că nu pot trăi. Nu putem exista fără iubire și viața noastră are sens numai dacă avem pe cineva care să ne iubească și pe care să-l putem iubi total, necondiționat. Frica de despărțire ne stăpânește și, dacă așa ceva chiar se întâmplă, disperarea poate fi covârșitoare.

N-am reușit niciodată să atrag genul de bărbați cărora le place să ocrotească femeile și față de care să pot deveni dependentă, așa cum mi-am dorit mereu în subconștient.

Continuarea pe Catchy

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu